אוזני המן חרובים מקמח שיפון מלא

חג הפורים מתקרב, וכמו בכל החגים שלנו תמיד מדובר באוכל (למזלי :) אין משהו כייפי יותר מלהכין אוזני המן, או באידיש Hamantaschen. אני כל כך אוהבת לשחק עם המליות, עם הסוגים של הבצק, להחליף חצי מכמות הקמח באגוזי לוז טחונים או שיבולת שועל - מתקבל טעם אחר לגמרי... וכל כך כייף לראות את התוצאה!

הפעם הכנתי אוזני המן מקמח שיפון מלא, שדרך אגב, אפשר בלי שום בעיה להחליף אותו בקמח כוסמין מלא. רציתי אותם שוקולדיים, אז החלפתי 3 כפות מכמות הקמח ב3 כפות אבקת חרובים, וזאת התוצאה:

למען האמת, יצאו אוזניים ממש טעימות, במיוחד בגלל המליות המיוחדות: שוקולד מריר 70% + אגוזי לוז, ממרח שקדים וחלבה + אגוזי מלך ומישמש מיובש והתמרים עם הפקאנים והחמאת בוטנים.

אז מה צריך?

לבצק:

3.5 כוסות קמח שיפון / שיפון מלא (אפשר להמיר בכוסמין)

1/2 כוס סירופ אגבה

לבצק חרובים: להמיר 3 כפות מהקמח ב3 כפות אבקת חרובים

מכיוון שהחרובים מתוקים יש להוסיף רק 1/4 כוס אגבה

1/2 כוס שמן זרעי ענבים / בוטנים / כל שמן בריא אחר

1/2 כוס סודה לשתיה

3 ביצים מדיום אורגניות

למליות:

מלית תמרים וחמאת בוטנים:

7-8 תמרים

2 כפות חמאת בוטנים

1/3 כוס פקאן קצוץ גס

מלית קרם שקדים ומישמשים:

1/3 כוס מישמשים מיובשים

1/3 כוס אגוזי מלך קצוצים גס

2 כפות ממרח שקדים וחלבה (אני השתמשתי בתבור)

מלית שוקולד ולוז:

120 גרם שוקולד מריר 70%

1/2 כוס חלב שקדים / אורז

1/3 אגוזי לוז קצוצים גס

אופן הכנה:

1. מכינים את הבצק: מערבבים בתוך קערת מיקסר את כל החומרים. הבצק אמור להתנתק ללא בעיה מהקערה, אם הוא דביק, יש להוסיף מאט קמח עד שהוא לא ידבק לדפנות ויהיה נוח לעבוד איתו. מערבבים בערך 10 דקות ומניחים בצד ל20 דקות בערך.

2. בינתיים אפשר להכין את המליות:

למלית השוקולד - מניחים סיר קטן בתוך סיר עם מים ועל אש בינונית ממיסים את השוקולד. מוסיפים את החלב ומערבבים היטב. לבסוף מוסיפים את האגוזים ומוריקים מהאש, נותנים לקרם להתקרר מאט ולהתקשות ממש טיפה, שלא יהיה נוזלי מדי, אחרת יהיה קשה למלא את האוזני המן.

למלית השקדים והמישמש - מניחים את המישמשים בתוך מים רותחים ונותנים להם לעמוד כ-5 דקות להתרככות. חותכים לקוביות קטנות ומערבבים עם האגוזים והממקח.

למלית התמרים והחמאת בוטנים - בתוך סיר קטן מחממים את התמרים עם 1/2 כוס מים בערך 15 דקות. אם המים מתאדים, מוסיפים כל פעם עוד מים, אחרת התמרים יתחילו להישרף. אנחנו הולכים למעוך אותם בעזרת מזלג לתערובת ״ריבתית״ שכזאת, לכן חשוב שהם יתרככו כמו שצריך.

3. חוזרים לבצק: מחלקים את הבצק ל5 כדורים שווים ועל משטח מקומח מתחילים לרדד את הכדור לעובי של כחצי ס״מ, אפשרי טיפה פחות רק לא דק מדי, אחרת לא נוכל לקפל את האוזמן המן.

4. יוצרים עיגולים שווים בעזרת כוס זכוכית או פלסטיק, ומניחים במרכז העיגול כפית של מילוי, ומקפלים את העיגולי ב3 פינות ליצירת אוזן המן. אני אוהבת להשאיר אותן קצת פתוחות בקצוות, אבל את אלו עם המילוי שוקולד חשוב לסגור היטב בקצוות מכיוון שבתנור השוקולד נמס ופשוט יברח.

5. מניחים את האוזניים על נייר אפיה שמונח על רשת במרווחים של 1 ס״מ אחד מהשני. מכניסים לתנור שחומם מראש ל170 מעלות, ואופים כ-20 דקות. בעיקרון גם אם הבצק עדיין טיפה רך, אפשר להוציא כי הוא ימשיך להתקשות בחוץ, רק לא להחזיק יותר מזה על מנת שלא ישרפו!

6. זהו, מקווה שנהניתם, ושיהיה חג פורים שמח!!!

0