top of page
Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

עוגת חומוס וקלמנטינות


עוגת חומוס

אוקיי, אז את המתכון הזה אני מצאתי בספר של פיליס גלזר המדהימה ולמען האמת בהתחלה קצת נרתעתי, למרות שאני רגילה לאפות עם קמח חומוס, עדיין היה לי קצת מוזר לאפות עוגה שהיא רק מחומוס, ללא קמח אפילו. אבל, אתם רואים את התוצאה, וכמו שהעוגה נראית טעימה ככה היא גם במציאות. ממליצה לכם לנסות!

המתכון המקורי:

http://www.sugat.com/?CategoryID=395&ArticleID=2836

אני קצת שיניתי את המתכון והנה המרכיבים שאני השתמשתי בהם:

2 כוסות פולי חומוס מבושלים (ללא הקליפה) 4 ביצים בינוניות-גדולות 1/4 כוס סוכר קנים אורגני / סירופ אגבה ½ כפית אבקת אפייה קליפת קלמנטינה מגוררת מ-1 קלמנטינה / לימון מיץ מ-1/2 קלמנטינה / לימון 1 מקל וניל

1 כפית קינמון

אופן הכנה:

1. מחממים את התנור ל-180 מעלות. משמנים תבנית אפייה עגולה בקוטר 22 ס"מ במעט חמאה בתחתית ובדפנות ומניחים בפנים עיגול נייר אפיה. משמנים את העיגול בשמן בריא (קוקוס/בוטנים/זרעי ענבים). 2. שמים את פולי החומוס בקערת מעבד מזון וטוחנים. 3. מוסיפים ביצים, סוכר, אבקת אפיה, קליפת קלמנטינה ומחצית מהמיץ. מערבבים את החומרים ע"י פולסים קצרים של המעבד. יוצקים לתוך התבנית המוכנה. 4. אופים באמצע התנור במשך כ-30-35 דקות או עד שקיסם שהוחדר למרכז יוצא נקי. מעבירים את התבנית לרשת צינון ל-15 דקות, מוציאים בעדינות מהתבנית ונותנים להגיע לטמפרטורת החדר. מטפטפים את יתרת מיץ הקלמנטינות מעל העוגה. 5. מחכים 15-20 דקות למיץ להיספג ואפשר לקשט עם קינמון.

שיהיה בתיאבון!

bottom of page