top of page
Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

גרנולה מכוסמת וקינמון


גרנולה מכוסמת

לפני כשנה החלטתי שאני לא נוגעת יותר במוצרי חלב משתי סיבות: הראשונה, זוהי הרגישות ללקטוז, אבל לזה יש פתרון - לקטזין, לכן זה לא כל כך מנע ממני לאכול מוצרי חלב. אבל הסיבה השניה היא שגיליתי כמה הורמונים יש במוצרי החלב. ראיתי תוכנית בטלויזיה ובאותו הרגע החלטתי להפסיק לאכול כל דבר שאיכשהו קשור לחלב, יוגורט, חמאה וכו׳...

אבל כשמצאתי מתכון לגרנולה מכוסמת באיזה אתר אמריקאי, הייתי חייבת לנסות אותה עם שינויים משלי כמובן, והשילוב בינה לבין יוגורט עזים בטעם תות/מישמש יצא דווקא מאוד מוצלח. זוהי ארוחת בוקר כייפית, טעימה, בריאה ומפנקת. אז שיהיה לכולנו בוקר טוב ובתיאבון ;)

המתכון:

המצרכים היבשים:

1.5 כוסות כוסמת (להשרות בערך 5-7 שעות לפני כן במים פושרים)

1/2 כוס שקדים טחונים

1/2 כוס גרעיני חמניה

2 כפיות קינמון

1/2 כפית מלח

המצרכים הרטובים:

2 כפות רסק תפוחים ביתי (שמים תפוח ירוק בתוך טוסטר אובן או בתנור ואופים בערך כ20 דקות. מוציאים ומקלפים את הקליפה, ומוציאים רק את הרסק שהתקבל)

2 כפיות שמן קוקוס

2 כפות ממרח שקדים / שקדימון

1 כפית תמצית וניל טבעית / עדיף 1 מקל קינמון טבעי

2 כפות חלב שקדים

1/8 כוס סירופ אגבה

(כמובן אפשר להוסיף יותר, כל אחד וכמות הסוכר שהוא אוהב, אבל אני מנסה כמה שיותר להימנע מסוכר ולכן משתמשת בכמויות מאוד קטנות של אגבה. כמו כן, אם אוכלים יוגורט עזים בטעמים שונים זה גם מתוק. רק לשים לב לא לקנות יוגורט עם סוכר אלא עם פירות טבעיים במחלקה האורגנית. ממליצה מאוד על ״מחלבת טל״ - זה היוגורט היחיד שלא הרגשתי בו את הטעם לוואי של העזים)

אז איך מכינים?

1. מחממים תנור ל180 מעלות ומכינים תבנית אפיה גדולה מרופדת בנייר אפיה.

2. בקערה גדולה מערבבים את כל המרכיבים היבשים ביחד.

3. בקערה קטנה מערבבים את כל המרכיבים הרטובים לתערובת אחידה. מוסיפים את תערובת היבשים ומערבבים לעיסה אחידה.

4. מורחים את הגרנולה כשכבה אחת שלמה על הנייר אפיה, ואופים בין 15-20 דקות ב180 מעלות. מדי פעם יש לערבב ולהפוך את הגרנולה כדי לאפות אותה מכל הכיוונים ושלא תישרף. ברגע שהמרקם שלה הופך לקשיח והיא טיפה זהובה אפשר להוציא את התבנית ולתת לה להתקרר.

5. לאחר שהגרנולה לגמרי התקררה ניתן לאחסן אותה בתוך צנצנת זכוכית עד 3-4 שבועות.

זהו, תראה בהמשך!

bottom of page