top of page
Babycare_icon.png
Bmyguest.png
Bfit.png
Book_Banner1.jpg

גלידת קשיו שוקולד טבעונית


גלידה שוקולד טבעונית

בימים חמים אלו, כשבחוץ 40 מעלות, אני רק מחפשת כל הזמן משהו קר לאכול. אז נכון שאוכלים אבטיח, מכינים קרח מפירות יער ולימונים, עושים תה קר, אבל כל אלו לא מכניסים לנו באמת ויטמינים חשובים, ומה לעשות אם אין חשק לאכול בחום הזה?! מכינים גלידת קשיו עם תמרים - גם טעימה, גם בריאה וגם מקררת :)

דרך אגב, אגוזי קשיו עשירים בשומן טוב, מכילים כמות גדולה של ויטמיני B ועל כן מומלצים לחיזוק הזיכרון. הם מחזקים את הלב וכלי הדם ומורידים רמות כולסטרול. מורידים לחץ דם בשל רמות אשלגן גבוהות. בקשיו מצויה חומצה אנקרדית (anacardic acid) בעלת פעילות המיטיבה עם הלב, מונעת גידול תאים סרטניים ובעלת פעילות אנטי חיידקית חזקה. (מקור: http://www.tlvegan.com/il).

גם התמרים נחשבים לבריאים: הם מכילים הרבה סידן וכמות גדולה של מגנזיום, ולכן הם תורמים לבריאות הלב, כלי הדם, העצבים והשרירים. התמרים מכילים סיבים תזונתיים ולכן הם תורמים לבריאות מערכת העיכול. הם יכולים לווסת את המאזן המינרלי בגוף בין אשלגן לנתרן, ולסייע במניעת מחלות ודלקות בגוף.

במחקר שנעשה בטכניון נמצא כי תמרים (מג'הול וחלאווי) מפחיתים את הסיכון לטרשת עורקים, אלצהיימר וסרטן עקב תכולת נוגדי חימצון מסוג פוליפנולים. (מקור: http://healthy.walla.co.il/item/2785586)

גלידת קשיו שוקולד

אז עכשיו שאנחנו יודעים את כל היתרונות הבריאותיים של הקשיו והתמרים, בואו נכין מהם גלידה טעימה:

מצרכים:

1 ו-3/4 אגוזי קשיו טבעיים

3 ו-1/2 כוסות מים

15 תמרי מג'הול

6 כפיות קקאו אורגני

1/4 כפית קינמון טחון

אופן הכנה:

1. מכניסים את הקשיו לקערה גדולה וממלאים במים לכיסוי מלא. משרים במקרר למשך לילה (כמה שיותר, יותר טוב! אצלי זה עמד במקרר 12 שעות).

2. מוציאים כוס אחת של קשיו ומעבירים לבלנדר, מוסיפים כוס מים ומפעילים את הבלנדר בפולסים קצרים. מכניסים את שאר הקשיו ואת המים שנשארו ומפעילים את הבלנדר על מהירות גבוהה למשך 5 דקות. מדי פעם עוצרים ומערבבים עם כף ומנקים את הדפנות. מפעילים ל-5-10 דקות נוספות לקבלת תערובת חלקה.

3. מכניסים את התמרים לתוך קערה עם מים רותחים למשך 5 דקות על מנת שיתרככו מעט. מקלפים אותם ומוסיפים לקשיו. מפעילים את הבלנדר ל-5 דקות נוספות עד שמתקבל קרם רך וחלק ללא פירורים.

4. מוסיפים את הקינמון והקקאו ומערבבים דקה נוספת.

5. מעבירים את הקרם לתבניות גלידה / ארטיקים או לקופסא אטומה ומקפיאים למשך 5-6 שעות.

* הגלידה לא נמסה כל כך מהר כמו גלידה חלבית רגילה, אבל רצוי להגיש מיד עם ההוצאה מהמקפיא.

אז שיהיה לכולנו קיץ נעים וכייפי ונתראה במתכון הבא ;)

bottom of page